Leadgeneratie b2b

Het generen van b2b (business to business) leads is een vak apart. Misschien heeft u bij uw bedrijf accountmanagers in dienst om potentiële klanten te werven, maar ook dat is vaak nog niet genoeg. Uit ervaring weten we inmiddels dat leadgeneratie voor b2b namelijk meer vergt dan een vlotte babbel of een ingestudeerd riedeltje. Het is zaak om de ‘kou’ uit de koude acquisitie te halen.

Daarvoor is een persoonlijke aanpak vereist. Saleshelden helpt u bij leadgeneratie voor b2b, door uw potentiële klanten op de juiste manier te benaderen. Daarmee zorgen wij voor kwalitatief hoogwaardige leads, die ook daadwerkelijk kunnen worden opgevolgd. Dat is dus iets ander dan inzetten op de massa – noem het schieten met hagel – zonder dat u daar écht iets aan heeft.

Leads genereren voor b2b door acquisitieprofessionals

Stelt u zich eens voor dat u wordt gebeld door een bedrijf dat op zoek is naar potentiële klanten. Wat wilt u dan vooral níet? Waarschijnlijk bevat uw snelle, eerste antwoord op deze vraag termen als ‘opdringerig’, ‘onpersoonlijk’ en/of ‘vluchtig’. Met andere woorden, u wilt niet het gevoel krijgen dat u er niet toe doet – dat het de beller enkel en alleen om uw zakelijke nut te doen is.

En alhoewel het daar uiteindelijk natuurlijk wel om draait, is leadgeneratie bij b2b in eerste instantie ook een persoonlijk iets. Om die reden zetten onze telemarketeers voor u vooral in op een prettig, menselijk gesprek. Een gesprek waarin we niet meteen diep ingaan op zakelijke facetten, maar waarin we helder en duidelijk vertellen wie u bent en wat u voor de ander kunt betekenen. Maar dan dus wel met een persoonlijke touch. En door ook zelf vragen te stellen.

Leadgeneratie b2b met gerichte rapportage en status updates

Leadgeneratie is één ding, maar uiteindelijk wilt u daar iets mee doen. Het doel is uiteraard om zoveel mogelijk klanten binnen te halen, zodat uw product of dienst de aandacht krijgt die het verdient. Wij laten u dan ook precies weten hoe de zaken ervoor staan. Zo ontvangt u iedere 2 weken een gerichte rapportage met daarin de resultaten die ons werk u heeft opgeleverd.

Tevens ontvangt zowel de lead als uzelf direct een mail met alle details van de afspraak. Zo kunt u zich gedegen voorbereiden om zelf te vertellen wat u doet en wat u voor de ander kunt betekenen. Het inhoudelijke werk – de diepte ingaan – is dus uiteindelijk aan u. Wij zorgen er vooral voor dat de potentiële klant een goed gevoel krijgt bij uw bedrijf of product en creëren als het ware de vraag.

Leadgeneratie b2b 2.0 door slimme marketingtools

Alhoewel onze telemarketeers streven naar kwalitatief hoogwaardige leads, bestaan er altijd verschillen. De ene lead is rijper om te worden opgevolgd dan de ander. Daarom maken we gebruik van de zogeheten leadscore. Hieraan kunnen we precies aflezen welke lead klaar is voor een salescall, bijvoorbeeld om een persoonlijke afspraak te maken. Meestal gebeurt dit als de lead al meerdere contactmomenten heeft gehad met uw bedrijf.

Tevens maken we gebruik van de beste en laatste telemarketingsoftware en -technieken. Dat wil zeggen dat we onszelf voortdurend monitoren. Doel hiervan is om het resultaat en de productiviteit continu te optimaliseren en zo nog betere resultaten te behalen. Uiteindelijk bent u, of uw bedrijf of dienst, degenen die daarvan profiteert. Stilstand is immers achteruitgang en dat is bij leadgeneratie niet anders. Wij laten de technologie voor ons – en dus voor u – werken.

Hulp nodig bij koude acquisitie door leadgeneratie voor b2b?

Kunt u hulp gebruiken bij het werven van nieuwe klanten? Laat de leadgeneratie dan doen door onze professionals. Wij staan altijd voor u klaar, ook bij vragen of als u behoefte hebt om even te sparren. Met onze persoonlijke, vraaggerichte en op maat gesneden leadgeneratie voor b2b zorgen wij ervoor dat de koude acquisitie voor uw bedrijf warm wordt. Interesse? Neem dan contact op via de website, of bel naar 053 203 00 86.

In 6 stappen zelf ijzersterke buyer persona’s creëren

In 6 stappen zelf ijzersterke buyer persona’s creëren

Om een salescampagne te laten slagen is het van belang dat u precies weet bij wie uw boodschap moet aankomen. Wie is uw doelgroep, uw potentiële klant? Het opstellen van buyer persona's helpt u hierbij. Een buyer persona is een semi-fictieve afspiegeling van uw...

Het verschil maken met telemarketing

Het verschil maken met telemarketing

Telefonische acquisitie. Het lijkt misschien alsof iedere accountmanager dit in de vingers heeft, maar niets is minder waar. Veel accountmanagers hebben er zelfs een broertje dood aan. Een verhaal keer op keer opnieuw herhalen, altijd maar inspireren en overtuigen,...

De customer journey: wat is de reis van úw klant?

De customer journey: wat is de reis van úw klant?

Zeventig procent van het aankoopproces vindt tegenwoordig online plaats. Ook uw potentiële klant gaat online op zoek naar antwoorden op zijn vragen, nog ver voordat hij met uw bedrijf in aanraking komt. Het is dan ook essentieel dat u al in een vroeg stadium bij uw...

Succesvol met Marketing Automation in 7 stappen

Marketing Automation, voor veel marketeers een nieuwe uitdaging. Help prospects in het aankoopproces door hen proactief en geautomatiseerd relevante content aan te bieden. Doel: anonieme online bezoekers omzetten naar prospects en uiteindelijk loyale klanten. Start vandaag om uw bedrijf succesvol te laten zijn met Marketing Automation. Vraag de whitepaper eenvoudig aan en ontvang hem binnen 5 minuten in uw mailbox.

Whitepaper