B2b telemarketing

B2b (business to business) telemarketing is een vak apart, dat kunt u ongetwijfeld beamen. U wilt potentiële klanten niet meteen afschrikken met bergen informatie, maar anderzijds wilt u wel dat zij een idee krijgen van wat u te bieden heeft. Het vinden van de balans tussen een prettig telefoongesprek en op zakelijke wijze leads generen is dan ook lastig. De ervaren professionals van Saleshelden helpen u hierbij.

Want hoe graag de meesten het ook zouden willen, een groot gedeelte van de accountmanagers heeft ondanks de beste bedoelingen moeite met het genereren van kwalitatieve leads. Dus niet gericht op de massa, maar op potentiële klanten die in de nabije toekomst ook echt van waarde kunnen zijn voor uw bedrijf. Zonder te pushen, maar door bijvoorbeeld wel de juiste vragen te stellen.

B2b telemarketing met een persoonlijke touch

Bij Saleshelden geloven wij heilig in de visie dat koude acquisitie nooit werkt zonder een beetje warmte. Beter gezegd: dat ook de persoonlijke kant van groot belang is. Bij b2b telemarketing draait het weliswaar om het werven van klanten, maar geen enkele potentiële klant zit te wachten op een feitelijk verhaal zonder persoonlijke boodschap. Die kunt u tussen de regels door geven.

De manier van communiceren, ook aan de telefoon, is dus minstens zo belangrijk. Daarom zetten wij in op een prettig gesprek met persoonlijke touch. Zo bellen wij altijd met een zichtbaar nummer, zodat de vestigingsplaats meteen bekend is – dus nooit anoniem. We vertellen potentiële klanten wat u voor hen kunt betekenen, maar zonder al te ver in de te gaan op details. Dat kunt u zelf immers veel beter in een persoonlijk gesprek.

Meten is weten, juist bij b2b telemarketing

B2b telemarketing draait uiteraard ook om het slaan van spijkers met koppen. Een prettig, persoonlijk gesprek moet op een zeker moment overgaan in het genereren van een lead. Dat is het uiteindelijk doel. Om ervoor te zorgen dat dit ook daadwerkelijk het geval is, houden wij u altijd en overal op de hoogte. Dat doen we door middel van grondige en uitgebreide rapportages.

Zo ontvangt u van ons iedere 2 weken een gerichte rapportage, zodat u zelf heel eenvoudig de voortgang kunt checken. Daarnaast houden we van transparantie, zodat u meteen kunt zien wat ons werk u oplevert. Wanneer wij voor u een afspraak hebben gemaakt, ontvangt u direct een mail met daarin de belangrijkste details. Hetzelfde geldt voor de lead in kwestie. We laten er dus geen gras over groeien.

Verkoopondersteuning op maat door middel van telemarketing b2b

Omdat ieder bedrijf, of iedere dienst anders is, is het voor u van belang om de juiste tone of voice te vinden. De wijze waarop potentiële klanten worden aangesproken, verschilt dan ook per bedrijfsgroep en per dienst. Bij b2b telemarketing is het dan ook van groot belang dat de andere persoon aan de telefoon op maat wordt benaderd. Gedegen voorwerk is dus vereist.

Onze professionals zorgen er dan ook voor dat de propositie van uw product of dienst sterk wordt neergezet. De mogelijke lead krijgt van ons een helder beeld van wat u te bieden heeft. Uiteraard maken wij hierbij ook handig gebruik van de laatste technologische ontwikkelingen op het terrein van de telemarketing. Zoals we al eerder zeiden: meten is weten. Niet alleen voor u, maar ook voor onszelf – het helpt ons om continu beter te worden in wat we doen.

Telemarketing b2b inzetten voor vervolgafspraken

Naast het genereren van nieuwe leads, kunt u b2b telemarketing ook inzetten voor periodieke contactmomenten. Denk hierbij aan het maken van een vervolgafspraak. Uiteraard zijn onze telemarketeers ook voor u altijd bereikbaar om te sparren of het stellen van vragen. Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel dan naar 053 203 00 86, of laat een bericht achter via onze website.

In 6 stappen zelf ijzersterke buyer persona’s creëren

In 6 stappen zelf ijzersterke buyer persona’s creëren

Om een salescampagne te laten slagen is het van belang dat u precies weet bij wie uw boodschap moet aankomen. Wie is uw doelgroep, uw potentiële klant? Het opstellen van buyer persona's helpt u hierbij. Een buyer persona is een semi-fictieve afspiegeling van uw...

Het verschil maken met telemarketing

Het verschil maken met telemarketing

Telefonische acquisitie. Het lijkt misschien alsof iedere accountmanager dit in de vingers heeft, maar niets is minder waar. Veel accountmanagers hebben er zelfs een broertje dood aan. Een verhaal keer op keer opnieuw herhalen, altijd maar inspireren en overtuigen,...

De customer journey: wat is de reis van úw klant?

De customer journey: wat is de reis van úw klant?

Zeventig procent van het aankoopproces vindt tegenwoordig online plaats. Ook uw potentiële klant gaat online op zoek naar antwoorden op zijn vragen, nog ver voordat hij met uw bedrijf in aanraking komt. Het is dan ook essentieel dat u al in een vroeg stadium bij uw...

Succesvol met Marketing Automation in 7 stappen

Marketing Automation, voor veel marketeers een nieuwe uitdaging. Help prospects in het aankoopproces door hen proactief en geautomatiseerd relevante content aan te bieden. Doel: anonieme online bezoekers omzetten naar prospects en uiteindelijk loyale klanten. Start vandaag om uw bedrijf succesvol te laten zijn met Marketing Automation. Vraag de whitepaper eenvoudig aan en ontvang hem binnen 5 minuten in uw mailbox.

Whitepaper