Inbound Marketing om uw online bezoekers beter te leren kennen

Sommige prospects zijn bij een eerste contactmoment met uw bedrijf nog niet toe aan de overstap. U kunt ze dan wel langzaam maar zeker leren kennen en warm maken voor wat u ze te bieden heeft.
Daar kan Saleshelden u bij assisteren door middel van strategie, inbound- en content marketing.

Waarom Inbound Marketing?

Inbound marketing gaat hand in hand met content marketing. Content marketing is een effectievere manier om uw doelgroep te bereiken door verhalen te delen die mensen interesseren. Verhalen die iets vertellen, een probleem beschrijven of juist een oplossing bieden. Content is namelijk de brandstof voor het hedendaagse web en social media. Deze content kan gekoppeld zijn aan uw dienstverlening of producten van uw bedrijf, maar dit is niet essentieel. Content kan gerust iets vertellen over de branche of problemen waar de klant elke dag tegen aan loopt. Content moet namelijk tot leven komen bij uw bezoeker.

Verhoog uw online conversie door nog persoonlijker contact

Contentmarketing, e-mailmarketing en persoonlijk contact komen samen bij Saleshelden. Wij zorgen ervoor dat uw prospects op het juiste moment worden voorzien van relatieve en persoonlijke content. Zie het als het voortraject voor telemarketing: u weet al precies waar de potentiële klant behoefte aan heeft voordat u belt. Hoe? Doordat we van een potentiële klant weten hoe hun aankoopproces verloopt. Wij creëren namelijk bewustzijn dat wordt omgezet in interesse en uiteindelijk uitmond in een overweging. Daardoor weten we telkens met welke vraag de klant speelt en creëren we content die daar steevast een antwoord op geeft. Deze content bieden we heel specifiek getarget aan via social advertising, uw mailinglist of uw eigen website. Zo richten we ons heel duidelijk op de doelgroepen die bij u passen.

Continu meten en optimaliseren

Na alle bedachte inspanningen is het zaak om te weten hoe de opgezette landingspagina’s, advertenties en e-mailings converteren. Gelukkig is alles meetbaar in de software die wij hiervoor gebruiken. Saleshelden is gecertificeerd partner van SharpSpring en deze samenwerking biedt grenzeloze mogelijkheden. Doormiddel van SharpSpring is meteen inzichtelijk wat werkt en wat verbeterd kan worden. Door andere aanvliegroutes te kiezen kunnen we testen wat het beste werkt voor de leads in het systeem. Bijvoorbeeld door A/B-tests te draaien. Hierbij testen we twee versies van dezelfde pagina om te zien welke het beste scoort. Ook kunnen landingspaginas en de website geoptimaliseerd worden door de data van zogenoemde heat maps te analyseren. Hiermee ziet u precies hoe uw bezoekers interacteren op uw landingspagina’s.

Kies ook voor meer gerichte verkoopkansen

Om te meten waar prospects zitten in hun aankoopproces gebruiken we een leadscore. Deze scores hangen samen met interactie die gekoppeld zijn met uw leads. Wanneer deze score een omslagpunt heeft bereikt, dan is een lead klaar om benaderd te worden voor een salescall waarbij we een persoonlijke afspraak proberen te maken of iemand uitnodigen voor een event. De lead heeft dan genoeg contactmomenten met uw bedrijf gehad dat hij bekend is met de dienstverlening en zich waarschijnlijk bewust is van zijn of haar probleem. Onze kracht is dat we de warme lead gericht en professioneel kunnen benaderen met in ons achterhoofd de content die al aangeboden is. Zo zorgen we voor meer gerichte verkoopkansen en maken we van kansen klanten.

In 6 stappen zelf ijzersterke buyer persona’s creëren

In 6 stappen zelf ijzersterke buyer persona’s creëren

Om een salescampagne te laten slagen is het van belang dat u precies weet bij wie uw boodschap moet aankomen. Wie is uw doelgroep, uw potentiële klant? Het opstellen van buyer persona's helpt u hierbij. Een buyer persona is een semi-fictieve afspiegeling van uw...

Het verschil maken met telemarketing

Het verschil maken met telemarketing

Telefonische acquisitie. Het lijkt misschien alsof iedere accountmanager dit in de vingers heeft, maar niets is minder waar. Veel accountmanagers hebben er zelfs een broertje dood aan. Een verhaal keer op keer opnieuw herhalen, altijd maar inspireren en overtuigen,...

De customer journey: wat is de reis van úw klant?

De customer journey: wat is de reis van úw klant?

Zeventig procent van het aankoopproces vindt tegenwoordig online plaats. Ook uw potentiële klant gaat online op zoek naar antwoorden op zijn vragen, nog ver voordat hij met uw bedrijf in aanraking komt. Het is dan ook essentieel dat u al in een vroeg stadium bij uw...

Succesvol met Marketing Automation in 7 stappen

Marketing Automation, voor veel marketeers een nieuwe uitdaging. Help prospects in het aankoopproces door hen proactief en geautomatiseerd relevante content aan te bieden. Doel: anonieme online bezoekers omzetten naar prospects en uiteindelijk loyale klanten. Start vandaag om uw bedrijf succesvol te laten zijn met Marketing Automation. Vraag de whitepaper eenvoudig aan en ontvang hem binnen 5 minuten in uw mailbox.

Whitepaper