Samen pionieren in telemarketing voor betaald voetbal

“Onze verkoopgesprekken en servicecalls moeten persoonlijk zijn. De inhoud van de gesprekken moet dicht bij de waarden van onze club staan. Én er moet een (regionale) binding zijn tussen de beller en de supporter of sponsor aan de andere kant van de lijn.” Martijn van der Lee, Marketing Manager bij Heracles Almelo, weet goed waaraan telemarketing binnen Heracles moet voldoen. Niet voor niets maakt Heracles inmiddels al ongeveer drie jaar gebruik van de diensten van Saleshelden: als sponsor van Heracles én als Twentse onderneming vinken we alle eisen op het lijstje af. En daar stoppen we niet.

Samen pionieren

Van der Lee vertelt verder: “Bij de start van onze samenwerking had Saleshelden nog geen ervaring in het betaalde voetbal en wij niet in telemarketing. We hebben echt samen gepionierd. Nu lopen er een aantal campagnes, waaronder de seizoenkaartcampagne. Supporters met een seizoenkaart worden gebeld wanneer die kaart bijna verloopt, zodat ze meteen hun plekje voor het volgende seizoen kunnen reserveren. Die call is voor ons een laagdrempelig contactmoment met onze trouwe supporters. Daarnaast verzorgt Saleshelden een campagne richting high potentials: supporters die eerder al eens losse kaarten of een seizoenkaart hebben besteld. In het verleden hebben we bovendien ook B2B-campagnes gedaan, waarbij het doel was om koude leads warm te maken. Oftewel: om ervoor te zorgen dat potentiële sponsoren een afspraak wilden inplannen met één van onze accountmanagers. Tijdens de calls probeerde Saleshelden de potentials te overtuigen van de waarde van een gesprek met onze accountmanagers.

Telemarketing naar een hoger niveau

Maar we zouden Saleshelden niet zijn als we niet meer zouden doen dan dat, zo beaamt ook Van der Lee. “Het is zeker niet zo dat simpelweg binnen de gestelde tijd een aantal records wordt gebeld. Met elkaar proberen we telemarketing binnen Heracles naar een hoger niveau te tillen. Zo ontvangen we na iedere campagne een verslag met daarin de respons van de mensen die gebeld zijn. Redenen voor potentiële sponsoren om wel of juist geen afspraak met ons te maken, bijvoorbeeld. Of reacties van onze supporters op onze seizoenkaarten en wedstrijden. Los gezien van de sales die we eruit halen is telemarketing dus ook een stukje onderzoek. En dat onderzoek is zeer waardevol.”

“De toegevoegde waarde van Saleshelden is duidelijk”

“Bovendien gaat Saleshelden nooit rustig achterover zitten”, vervolgt Van der Lee. “Ze kijken altijd hoe we nog meer uit onze campagnes kunnen halen. Blijft de conversie na 100 van de 1.000 geplande calls achter, dan nemen ze contact op om te bespreken wat er anders moet. Hoe kunnen we de calls anders insteken, zodat een hogere conversie wordt behaald? En ons aanbod, kan dat misschien nóg scherper? Saleshelden onderscheidt zich door creatief én effectief mee te denken. Mede hierdoor worden KPI’s behaald en kunnen we onze doelstellingen ieder jaar weer naar boven bijstellen. De toegevoegde waarde van Saleshelden voor Heracles is dan ook meer dan duidelijk. Het contract voor het komende seizoen is alweer getekend!”

Saleshelden

8,7

10 0
43 Beoordelingen

         

© 2017 Saleshelden Moutlaan 20, 7523 MD Enschede 053 203 00 86

Neem contact op

© 2017 Saleshelden Moutlaan 20, 7523 MD Enschede 053 203 00 86

Neem contact op