Saleshelden levert Limesquare meer waardevolle afspraken en duurzame groei

Uitdaging
Limesquare is een strategisch marketingbureau dat bedrijven en organisaties ondersteunt bij rebrandingtrajecten, positionering, design, development, campagnes en marketing automation. Met hun brede expertise nemen ze klanten de volledige marketingzorg uit handen. “Van A tot Z, altijd op basis van een goed strategisch plan,” vertelt mede-eigenaar Lex Soer.

Op het gebied van marketing liep het goed. Vanuit hun netwerk en aanbevelingen kwamen er regelmatig nieuwe klanten binnen. Toch merkte Lex dat er iets ontbrak: de actieve benadering van nieuwe bedrijven. “We merkten dat die stap uitbleef. Wij zijn geen cold callers. We hebben daar niet de ervaring in en vaak ook niet de tijd voor om dat goed en gestructureerd te doen.”

Hoewel Limesquare inhoudelijk sterk stond, dreigde de groei af te vlakken. Lex zocht naar een manier om potentiële klanten op een professionele manier te benaderen, zonder dat dit ten koste zou gaan van de focus op bestaande klanten en lopende projecten. Zo kwam hij uit bij Saleshelden.

“Wat wij heel fijn vonden bij Saleshelden was dat er een plan kwam dat écht op maat was voor ons. Geen standaard trucje, maar maatwerk. We hadden meteen een partnership gevoel en dat is voor ons de basis voor een goede samenwerking.”

Lex Soer - Directeur
Aanpak
Tijdens de eerste gesprekken viel het Lex meteen op dat er een klik was met de mensen van Saleshelden. “Het voelde als een partnership, niet als een externe partij die alleen maar leads moet binnenhalen. We hadden echt het gevoel dat we samen ergens naartoe werkten.”

Saleshelden ontwikkelde een aanpak die volledig aansloot bij de markt en doelstellingen van Limesquare. Geen one-size-fits-all campagne, maar een maatwerkplan waarin duidelijk werd vastgelegd welke bedrijven benaderd werden, hoe opvolging plaatsvond en op welke momenten opnieuw contact gelegd moest worden.

Lex zag al snel resultaat. “We merkten dat we veel meer afspraken hadden met bedrijven die via Saleshelden waren benaderd. Er werd proactief gehandeld: als een bedrijf aangaf ‘bel in kwartaal 3 nog eens’, dan gebeurde dat ook. Wij hoefden er zelf niet achteraan. Saleshelden dacht mee, pikte signalen op en zorgde dat er continu beweging in zat.”

De samenwerking was volgens Lex niet alleen gericht op directe afspraken, maar ook op continu verbeteren. “We waren eigenlijk samen steeds bezig om de aanpak beter te maken. Daardoor voelde het niet alsof het van ons afhankelijk was, maar als een gezamenlijke verantwoordelijkheid.”

Als Lex de samenwerking in drie woorden moet samenvatten, kiest hij voor: proactief, professioneel en scherp.
Ontdek meer
In deze case heeft Lex Soer van Limesquare zijn ervaringen gedeeld met Saleshelden. Wil jij ook meer waardevolle afspraken genereren en je salesproces versterken? Neem dan contact op. Samen bekijken we of onze aanpak past bij jouw bedrijf en groeidoelstellingen.