De Sales experiences van Kris en Robbin | Saleshelden

De Sales experiences van Kris en Robbin

Robin Slot
Robin Slot31 mei 2021

Het team van Saleshelden is uitgebreid! Kris te Lintelo en Robbin Hengst hebben ons team versterkt! Kris komt 20 weken stage lopen. Robbin wordt een vaste waarde voor de binnendienst. Hieronder stellen zij zich voor.

Kris te Lintelo

Kris te Lintelo (links op de foto) is 20 jaar en woonachting in Haaksbergen. "Ik zit in mijn derde jaar van de opleiding Commerciële Economie aan Hogeschool Saxion te Enschede."

Hoe is Kris bij Saleshelden terecht gekomen?

Op LinkedIn heeft Kris een mededeling gepost. Het was een oproep voor een stageplaats op het gebied van marketing en/of sales. Als snel werd hij benaderd door operationeel manager Robin Slot voor een meeting via Teams. ”Het was een informele kennismaking. Robin heeft mij uitleg gegeven over Saleshelden, hun Account Based Sales methode, het team, de doelstellingen en nog veel meer. Natuurlijk hebben we ook over mijn competenties en leerdoelen gesproken. Al met al was het een plezierige kennismaking!”

"Met gezonde spanning begon ik aan de meeloopdag, maar het gevoel was gelijk goed!"

Tijdens het tweede gesprek schoof projectmanager Matthijs Witten aan. “Hij vroeg naar mijn uitdagingen, sterke eigenschappen en mogelijke verbeterpunten. Daarnaast zijn we dieper ingegaan op mijn taken. Ik wilde graag ervaring opdoen in het bedrijfsleven en het liefst bij een organisatie met groeiambities. Saleshelden bleek de ideale partij voor mij te zijn!’’

Na het tweede gesprek heeft Kris afgelopen november een dag meegelopen op kantoor. ”Met gezonde spanning begon ik aan deze dag, maar mijn gevoel bij het team was direct goed! Ik werd enthousiast ontvangen en gedurende de dag kwam iedereen gezellig een praatje maken. Al snel volgde een tweede dag in december en na  positieve reflectie van beide kanten, werd het contract ondertekend!"

Werkzaamheden

Kris ondersteunt Matthijs in het Projectmanagement. Hij zorgt er bijvoorbeeld voor dat campagnes klaar staan om te starten en dat de Helden op de werkvloer hun werk kunnen doen. Daarnaast is Kris medeverantwoordelijk voor het onderhouden van klantcontacten, is hij betrokken bij de kick-offs van nieuwe campagnes en benadert hij potentiële klanten op de markt namens onze opdrachtgevers.

Tot slot draagt Kris verantwoordelijkheid voor diverse administratieve taken. Zo houdt hij dagelijks de planning bij, was hij verantwoordelijk voor de administratie van onze PlayStation 5 Challenge, houdt hij wekelijks de behaalde Achievement punten bij en stelt hij maandelijkse rapportages voor onze klanten op.

Na de stage

In de periode september tot en met januari gaat hij afstuderen. Wanneer dat afgerond is gaat hij een half jaar naar Jakarta, Indonesië, om daar een minor te volgen voor zijn opleiding!

Zou je mensen aanraden om stage te lopen bij Saleshelden?

Zeker! “Je komt hier in een omgeving terecht met jonge, enthousiaste mensen die een goede balans weten te vinden tussen hard werken en een gezellige werksfeer. Het team behaalt goede resultaten voor klanten die actief zijn in diverse branches. Denk aan de IT-sector, bouwnijverheid, online marketing en nog veel meer branches.

Dat maakt het werk erg afwisselend en interessant. Op vrijdagmiddag rond 4 uur komt er al gauw een biertje op je bureau te staan om een productieve week op een gezellige manier af te sluiten. Kortom, er heerst hier een prettige werksfeer waarin je veel kennis opdoet over diverse branches en tegelijkertijd ervaring opdoet in het echte bedrijfsleven!"

Robbin Hengst

Robbin Hengst is 31 jaar oud en is woonachtig in Enschede. Robbin werkt vanaf april bij Saleshelden in de binnendienst als accountmanager. Hij houdt zich bezig met telemarketing en ABS campagnes.

Voor Saleshelden?

Robbin was voor zijn nieuwe uitdaging 5 jaar werkzaam als accountmanager in de buitendienst.

Hoe is hij bij Saleshelden terecht gekomen?

Robbin zag een vacature op LinkedIn waar hij op heeft gesolliciteerd. Vervolgens heeft hij operationeel manager Robin Slot persoonlijk benaderd. “We hadden ons eerste gesprek via Teams. Daar hielden we allebei een positief gevoel aan over. Ik kreeg uitleg over de organisatie en dat strookte met het beeld dat ik had gevormd na het bekijken van de website.”

"Tijdens de meeloop dag lukte het al om een explore call te agenderen".

Eind februari is Robbin uitgenodigd voor een meeloopdag. “Dat was een nuttige ervaring. Ik heb meegeluisterd met andere accountmanagers. Aansluitend heb ik zelf gebeld uit naam van een zorginstelling. Het lukte me zelfs een explore call te agenderen! Wat me verder opviel was de positieve vibe binnen Saleshelden. Ik had direct contact met de accountmanagers, werd meteen opgenomen in het team.” Dat gevoel was wederzijds, want een paar dagen later kreeg Robbin te horen dat zijn contract klaar lag om te ondertekenen.

Wat vind je tot nu toe van Saleshelden?

In het begin moest Robbin enigszins wennen aan de programma’s waarmee Saleshelden werkt. Maar inmiddels kan hij uitstekend uit de voeten met alle IT-toepassingen en apps. Hij draait op volle bak mee met de campagnes! “De eerste week kwam er veel op me af, zoals een training over Account Based Sales. Gelukkig nemen ze bij Saleshelden de tijd om je in te werken. Iedereen helpt elkaar om beter te worden in de werkzaamheden. Alleen samen boeken we succes voor onze opdrachtgevers."

Waarom heb je voor Saleshelden gekozen?

Robbin vindt Saleshelden een innovatief bedrijf. Dat blijkt volgens hem uit de manier waarop ze klanten benaderen. Het sales-vak spreekt hem aan omdat hij makkelijk contact maakt met allerlei mensen. “Natuurlijk heb je - vooral in dit werk - goede en slechte dagen. Soms krijg je iemand aan de lijn die niet zo enthousiast reageert. Dat moet je naast je neer leggen. Gewoon doorgaan en blijven proberen. Na een matige ochtend zonder conversies, kan ik ‘s middags plots een aantal successen boeken. In dit vak is elke dag anders!”

Daarnaast vindt Robbin het interessant om bedrijven - die actief zijn in heel verschillende branches - te representeren. Dat profileren past goed bij hem! Hij houdt in hart en nieren van sales…. dus de naam Saleshelden is hem op het lijf geschreven!

Zinderende PS5-challenge Saleshelden

Wandelchallenge behaald! Saleshelden heeft 1300 kilometer in de benen

img-left-1

Ervaar zelf een Saleshelden benadering

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden van ABS voor jouw organisatie? Laten we face-to-face kennis maken in een video call. Samen brengen we in kaart of deze moderne sales methode aansluit bij jouw unieke situatie.

Ontdek Account Based Sales