PlayStation 5 challenge | Saleshelden

Zinderende PS5-challenge Saleshelden

Robin Slot
Robin Slot31 mei 2021

Wie wil nou niet een nieuwe PlayStation 5 winnen? Ik denk iedereen! Bij Saleshelden gingen we er om strijden. Maar ik hoor je al denken: hoe hebben jullie dat gedaan en wie is de winnaar? Van 6 april tot 21 mei hebben we de prestaties van onze accountmanagers bijgehouden. Daarbij hebben we gekeken naar: aantal afspraken, explore calls en individuele prestaties.

Hoe hebben we de winnaar gekozen?

Om te beginnen hebben we iedereen een eerlijke kans gegeven om te winnen. Hoe? Door gebruik te maken van een inzamelbox waar naamkaartjes in gedaan werden op basis van iemands prestaties. Hoe beter die prestaties, hoe meer kaartjes je vergaarde, hoe groter de kans dat jouw lootje tijdens de trekking uit de box zou komen.

Eind mei was de trekking, waarbij 2 naamkaartjes zijn gepakt. De accountmanager met de meeste kaartjes was de winnaar! Zijn naam onthullen we in het slot van deze blog!

Hoe kun je een kaartje verdienen met je naam erop?

Ik hoor je al denken ”Oké, maar hoe verzamel je precies die naamkaartjes die de verzegelde box ingaan?” Dat kan - zoals eerder aangegeven - door afspraken te maken, explore calls te plannen of door andere bijzondere individuele prestaties. Ook wordt er bij Saleshelden een medewerker van de week gekozen. Allemaal manieren om naamkaartjes te verdienen. 

Hoe hebben we de prestaties exact beoordeeld om de challenge eerlijk te laten verlopen? Met de achievements hieronder konden accountmanagers naamkaartjes verdienen. Hoe meer kaartjes, hoe groter de kans om de Playstation 5 te winnen! De achievements:

  1. Bij elke 2 afspraken die je op een dag maakt→ je naam in de inzamelbox!
    Maak je 4 afspraken op 1 dag? Dan mag je naam 2x in de inzamelbox die dag! Bij 6 afspraken mag je naam 3x in de inzamelbox en zo verder…
  2. Maak de meeste afspraken van het team op 1 dag! → je naam gaat 1x in de box. Dit geldt alleen als je minimaal 3 afspraken maakt.
  3. Maak 3 explore calls op 1 dag!→ Je naam gaat 1x in de inzamelbox! Maak je 6 explore calls op 1 dag? Dan mag je naam 2x in de inzamelbox. Bij 9 explore calls mag je naam uiteraard 3x in de inzamelbox!
  4. Als je als eerste een nieuwe afspraak maakt bij een nieuw bedrijf!→ Je naam gaat 2x in de inzamelbox!. Uiteraard kan dit maar 1x bij een nieuw project.
  5. Bij Saleshelden doen we ook aan de medewerker van de week. Als je medewerker van de week bent → 2x je naam in de inzamelbox!
  6. Sales challenge: dat is een challenge waarmee je je collega (s) uitdaagt wie de meeste afspraken kan maken. Ben jij de winnaar van de sales challenge? Dan is de volle buit voor jou! Alle prestaties neem jij van je collega over, omdat jij de winnaar bent. Is het gelijkspel geworden? Dan krijgen jullie allebei niks erbij. In zo’n geval houden de collega’s hun eigen prestaties.

Challenge met een prijs

Het is natuurlijk allang bekend dat een prijs/ beloning medewerkers aanzet om extra hun best te doen en zich (nog) beter in te zetten. Wat werkt, verschilt per organisatie. Je hebt verschillende soorten beloningen. Wil je meer weten over gamificatie? Lees dan de blog: "Meer deals sluiten? Motiveer sales teams met gamifaction."

De strijd om de Playstation 5 was natuurlijk ook een vorm van gamification. Het motiveerde en prikkelde onze accountmanagers (extra) om zo veel mogelijk afspraken te maken, explore calls in te plannen en goede persoonlijke prestaties neer te zetten.

Winnaar

Veel medewerkers hebben hun uiterste best gedaan om de Playstation 5 in de wacht te slepen. Uiteindelijk ging de strijd tussen Marc en Saad. Enkele uren voor de deadline van de PS5-challenge maakte Marc de afspraak die hem aan de top van het klassement bracht.

Zinderende PS5-challenge Saleshelden

Op het eerste lootje stond Saad zijn naam. Saad kon de overwinning al proeven, maar - helaas voor hem - stond Marc op het tweede lootje. Marc had 1 naamkaartje meer en is daarom de verdiende winnaar van de Playstation 5 geworden. Hij heeft maar liefst 53 kaartjes verzameld.

De Sales experiences van Kris en Robbin

Wandelchallenge behaald! Saleshelden heeft 1300 kilometer in de benen

img-left-1

Ervaar zelf een Saleshelden benadering

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden van ABS voor jouw organisatie? Laten we face-to-face kennis maken in een video call. Samen brengen we in kaart of deze moderne sales methode aansluit bij jouw unieke situatie.

Ontdek Account Based Sales