Wereldwijd zijn er honderden startups en techbedrijven die problemen oplossen voor marketing en sales. Een paar goede tools kunnen je zeeën van tijd schelen, aan meer klanten helpen of je proces vereenvoudigen. Omdat ik niets wil missen vraag ik wekelijks wel ergens een proefperiode aan.

Voordeel is dat ik een mooie blog kan schrijven over welke tools je wél moet gebruiken. Nadeel: een overvolle mailbox vol met aanbiedingen om de eerste 14 dagen te verlengen.

In deze blog deel ik de b2b tools die mijn tests succesvol hebben doorstaan en die mijn collega's inmiddels ook met veel plezier gebruiken.

Screenshot Saleshelden B2B Hunter.io

1. Hunter.io

Hunter is een tool die data verzamelt van contactpersonen bij bedrijven. Door gebruik te maken van Hunter mail je nooit meer naar een verkeerd e-mailadres. Ik gebruik het als add-in in Google Chrome. Wanneer ik een website bezoek kan ik zien welke personen er werkzaam zijn en welke e-mailadressen er bekend zijn.

Door de AVG wetgeving moet je goed oppassen waar je gegevens vandaan haalt. Hunter maakt gebruik van openbare bronnen. Deze mag je gebruiken. Je kunt ook zien waar de e-mailadressen zijn gepubliceerd en hoe Hunter deze gevonden heeft.

Hunter heeft een gratis versie. Daarmee kom je een heel eind. Mocht je een grotere verbruiker zijn dan lopen licenties vanaf 49 euro.

Screenshot B2B tool Proposify

2. Proposify

Een voorstel schrijven is moeilijk. Je wilt jezelf graag bewijzen en inhoudelijk laten zien. Met Proposify maak je snel voorstellen die ook converteren. Er zijn templates te vinden met een combinatie van tekst, beeld en zelfs video.

Wat deze tool krachtig maakt is dat je niet een PDF download die je zelf moet verzenden. Je maakt gebruik van een eigen portaal met URL van je bedrijf. Hier wordt je voorstel in een portaal gepresenteerd. Je klant kan direct tekenen zodat je ook gelijk een rechtsgeldige overeenkomst hebt.

Aan de achterkant kun je workflows maken voor de opvolging. Ook kun je zien hoe vaak jouw voorstel is geopend. Je benadert je klant dan precies op het juiste moment.

Voor 19 euro per gebruiker kun je al best veel functies gebruiken. Je hebt geen minimale afname van gebruikers.

Mijn scherm Saleshelden

3. Momentum

Focus behouden op een werkdag is belangrijk om goed te verkopen. Sinds kort maak ik gebruik van Momentum. Deze tool helpt mij herinneren aan mijn doelstellingen van de dag, laat weten hoe laat het is en motiveert met steeds een leuke zin. Hoe? Elke keer dat ik een tabblad van mijn browser open.

Vandaag is mijn belangrijkste uitdaging om een blog te schrijven. Stap-voor-stap kan ik mijn lijst wegwerken. Er zit ook een mogelijkheid in om notities te maken.

Handig? Voor iemand die anders 100 lijstjes heeft, zeker! Dit is de enige tool in deze lijst die helemaal gratis is. Je installeert hem in je Google Chrome.

GIF van Leadpages

4. Leadpages

Leadpages helpt je om eenvoudig landingspagina's te maken. Voor een beurs, een online campagne of voor aanmeldingen voor een evenement. Het prettige aan leadpages is dat je geen designer of programmeur nodig hebt. Het ziet er wel altijd professioneel uit en de pagina's converteren goed.

Je kunt Leadpages gebruiken voor allerlei doeleinden. Zelf gebruik ik landingspagina's voor onze premium content en het aanmelden bij voetbalwedstrijden.

Leadpages begint al vanaf 37 euro per maand. 

Mogelijkheden in Leadfeeder

5. Leadfeeder

Ieder bedrijf heeft een uniek IP adres. Leadfeeder kan dit adres herkennen bij een bezoek aan je website. Je ziet dan hoe vaak een bedrijf op je website heeft gekeken, hoe lang en welke pagina's. Er zit een automatische koppeling in met Linkedin contactpersonen.

Mijn ervaring is dat wanneer we ergens een voorstel hebben uitgebracht er later ook een websitebezoek komt. Het werkt ook weleens andersom, dan zie ik een bedrijf langskomen en komt er plots een contactaanvraag. Wanneer dit niet het geval is dan neem ik zelf contact op. 6 van de 10 keer zit ik goed en bleek dit het juiste moment om te bellen.

Leadfeeder kost ongeveer 50 euro in de maand. Het levert je zeker meerdere leads per maand op.

Conclusie

Je hoeft niet heel handig te zijn om deze tools te kunnen gebruiken. Altijd heb je een stappenplan waarmee je eenvoudig van start kunt.

Alle programma's zijn te koppelen aan de huidige pakketten die je gebruikt. Mocht er geen rechtstreekse koppeling zijn dan is Zapier ook zeker een aanrader.

Ik hoop dat de tips in deze blog je aankomende maand al een paar goede leads gaat opleveren. Veel succes!

Guus Verbeek
Guus Verbeek -

23 oktober 2019

Blijf op de hoogte

Regelmatig schrijven we interessante artikelen voor je. Laat hieronder je email achter en blijf op de hoogte.

Start zelf een campagne

Maak een afspraak en schakel onze helden in sales in!
Plan afspraak
Telemarketing