Strategie om zo tot een effectieve samenwerking te komen

“De essentie van strategie is kiezen wat je niet moet doen”

Het strategieboek is onze bijbel

Bij Saleshelden zijn wij er heilig van overtuigd dat een gedegen strategie werkt. Bij het implementeren van inbound marketing maken wij samen met u een strategieboek. Zo gaan verwachtingen en doelstellingen gepaard tussen beide partijen en proberen we misverstanden te voorkomen en een succesvolle samenwerking tegemoet te gaan.

De inhoud van ons strategieboek:

  • Doelstellingen. Waar willen we samen naar toe?
  • Analyses. Wie zijn u concurrenten? Hoe acteren zij op het gebeid van de laatste trends en ontwikkelingen?
  • Tijdschema. Wanneer gebeurt er wat? Waar is Saleshelden voor u mee bezig?
  • Waarde propositie. Wij willen weten wat er leeft binnen u bedrijf.
  • Buyer persona’s. Wie is uw ideale klant? Hoe benaderen wij deze klant?
  • Content onderwerpen. Waar schrijven we over? Welke content willen we creëren?
  • Visuele workflow. Hoe verloopt het proces van de lezer? Welke stappen doorloopt de lead van het eerste contact moment tot een warme lead?

Op basis van de buyer persona’s creëren we samen met u content onderwerpen, dit gebeurt allemaal in strategische sessies. We sparren dan om zo veel mogelijk informatie helder en duidelijk van u te krijgen.

In deze strategische sessies willen we vooral antwoord krijgen op de volgende vragen, waar focussen we ons op vanuit de lezer? Welke oplossingen en informatie wil deze doelgroep graag lezen? Vanuit daar bekijken we hoe de content aan de customer journey van deze buyer persona kunnen koppelen. We schrijven een gedetailleerde strategie voor de buyer persona. Daarin willen we vanuit verschillende media en ingangen graag een aanvraag krijgen vanuit de geïnteresseerde tot een whitepaper. Dit kan resulteren in een case studie of webinar wanneer de lezer zich verder wil oriënteren en verdiepen tot de stof. Achteraf analyseren we de resultaten en leads om zo van leads klanten te maken.   

Kom in contact

Wilt u met ons sparren hoe een inbound marketing strategie op uw bedrijf geïmplementeerd kan worden? Plan een afspraak met Guus of Robin in, of neem contact op!

In 6 stappen zelf ijzersterke buyer persona’s creëren

In 6 stappen zelf ijzersterke buyer persona’s creëren

Om een salescampagne te laten slagen is het van belang dat u precies weet bij wie uw boodschap moet aankomen. Wie is uw doelgroep, uw potentiële klant? Het opstellen van buyer persona's helpt u hierbij. Een buyer persona is een semi-fictieve afspiegeling van uw...

Het verschil maken met telemarketing

Het verschil maken met telemarketing

Telefonische acquisitie. Het lijkt misschien alsof iedere accountmanager dit in de vingers heeft, maar niets is minder waar. Veel accountmanagers hebben er zelfs een broertje dood aan. Een verhaal keer op keer opnieuw herhalen, altijd maar inspireren en overtuigen,...

De customer journey: wat is de reis van úw klant?

De customer journey: wat is de reis van úw klant?

Zeventig procent van het aankoopproces vindt tegenwoordig online plaats. Ook uw potentiële klant gaat online op zoek naar antwoorden op zijn vragen, nog ver voordat hij met uw bedrijf in aanraking komt. Het is dan ook essentieel dat u al in een vroeg stadium bij uw...

Succesvol met Marketing Automation in 7 stappen

Marketing Automation, voor veel marketeers een nieuwe uitdaging. Help prospects in het aankoopproces door hen proactief en geautomatiseerd relevante content aan te bieden. Doel: anonieme online bezoekers omzetten naar prospects en uiteindelijk loyale klanten. Start vandaag om uw bedrijf succesvol te laten zijn met Marketing Automation. Vraag de whitepaper eenvoudig aan en ontvang hem binnen 5 minuten in uw mailbox.

Whitepaper