Blog-image-blonde-woman-handshake-smile

Hoe je klanten enthousiast maakt

Robin de Jong
Robin de Jong22 juli 2019

Makkelijk. Een offerte schrijven. Je vult de gegevens in, je maakt een rekensom en je voegt de cijfers toe. Klaar. Gewoon een offerte.

Wat is het verschil tussen gewone offertes en aantrekkelijke offertes?

Een handtekening. Van de klant.

Hoe stellen de Saleshelden offertes samen voor maximaal resultaat? Stel de vraag aan Holland Casino Enschede en Heracles Almelo. Of lees hieronder hoe je de meest overtuigende offertes schrijft.

Begin bij het einde

Wie effectief communiceert, heeft de sleutel tot een succesvolle deal in handen. Open deur?

In een offerte overbrug je de ruimte tussen het laatste gesprek dat je met de klant voert en jouw aanbod. De tekst is persoonlijk en ademt gastvrijheid. Je laat de klant zich welkom voelen in een vertrouwde omgeving. Jullie pakken de draad weer op.

Blog-image-blonde-woman-handshake-smileHoe?

Kom terug op jullie laatste afspraak. Maak het concreet. Wat hebben jullie besproken? Waar en wanneer vond de afspraak plaats? Noem de feiten. Hoe beviel de lunch? Schets de context. En laat de lezer het moment opnieuw beleven.

 

Stap voor stap

Blog-image-happy-talking-contract-signing-Waar ben je eigenlijk mee bezig? Neem de volgende stappen en straal zelfvertrouwen uit in je offerte:

  •         Illustreer de huidige situatie.
  •         Benoem de verwachtingen van de klant expliciet.
  •         Koppel de verwachtingen aan jouw aanbod.
  •         Beschrijf acties en licht toe met voorbeelden.
  •         Formuleer een stappenplan in een logische (tijdsgebonden) volgorde.

Je verbindt verleden, heden en toekomst. Oftewel: je verenigt de verwachtingen, het aanbod en de belofte. De klant weet nu precies waar hij of zij aan toe is. En jij weet waar je mee bezig bent.

Oorzaak en gevolg

Wat verwacht jij van de klant? Wees helder en communiceer de voorwaarden van je voorstel. Is het aanbod beperkt geldig? Creeër een situatie waarin jouw offerte priotiteit krijgt. Hoe vol is je agenda? Vrijblijvende offertes belanden onderop de stapel bij de klant.

Personalized video: op grote schaal een unieke boodschap delen

Ga voor duurzaamheid: ook in klantrelaties

img-left-1

Ervaar zelf een Saleshelden benadering

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden van ABS voor jouw organisatie? Laten we face-to-face kennis maken in een video call. Samen brengen we in kaart of deze moderne sales methode aansluit bij jouw unieke situatie.

Ontdek Account Based Sales