Verhalen | Saleshelden

Koppel uw CRM-omgeving, zoals HubSpot, met de Saleshelden-systemen

Geschreven door Matthijs Witten | 10 mei 2022

Saleshelden genereert kwalitatieve leads voor zakelijke klanten. Via diverse touchpoints - langs meerdere (online) kanalen - vergaren onze accountmanagers waardevolle bedrijfs- en marktinformatie. In de praktijk merken we dat opdrachtgevers moeite hebben om deze data te koppelen met hun CRM-systemen. Eeuwig zonde! Gelukkig bestaat er een krachtige oplossing!

De software systemen waarin wij informatie over benaderde leads vastleggen, zijn namelijk uitstekend te koppelen met uw CRM-systeem. Daarmee heeft u ‘digitaal goud’ in handen. Ten eerste omdat het uw verkopers extra munitie geeft om de door ons doorgezette lead daadwerkelijk te converteren. Ten tweede om in een later stadium uw eigen gepersonaliseerde marketing- en salesactiviteiten mee te ontplooien.

Saleshelden heeft ook een ‘zusterbedrijf’ Cuex. Zij zijn specialisten in het aantrekken van passende leads binnen de B2B en het verhogen van de klantconversie. Cuex doet dat echter via een andere weg. Hoe? Zij zetten slimme CRM-implementatie en CMS-ontwikkeling in om deze systemen als één platform samen te laten werken. Zodanig dat uw digitale, online conversie wordt geoptimaliseerd. Ze zijn Diamond Partner van HubSpot.

Onze bedrijven realiseren dus new business voor zakelijke kanten op twee verschillende manieren. Juist waar deze twee disciplines elkaar raken, liggen voor u mooie kansen!

Laat kostbare informatie over leads niet weglekken

Saleshelden gebruikt een gerichte, moderne aanpak om zakelijke leads voor u binnen te slepen. We gebruiken daar diverse (digitale en online) kanalen voor. Het is een mix van telefonische benadering, e-mail opvolging, vooraf opgenomen video invites en videopresentaties.

Uw dienst of product wordt geïntroduceerd bij organisaties die vooraf zorgvuldig zijn geselecteerd. Onze accountmanagers benaderen precies die medewerkers bij target accounts die uit hoofde van hun functie een relatie hebben met uw dienst of product. Is uw onderneming bijvoorbeeld actief in de maakindustrie, dan zullen onze accountmanagers in de regel contact leggen met inkopers van zo’n bedrijf. Na online identificatie van bv. inkoper Hans Jansen, zal deze medewerker op een persoonlijke manier worden benaderd, zoals hierboven beschreven.

Het uitvragen van zulke leads en het registreren van al deze contactmomenten, levert vitale informatie voor uw bedrijf op. Wie toont werkelijk interesse en welke leads zijn de moeite van opvolgen juist niet waard? Zulke informatie - en nog veel meer! - is te koppelen met uw CRM. Daarmee heeft u altijd de actuele status van een benaderd bedrijf voorhanden. Met wie is gesproken en wanneer? Werkt het bedrijf momenteel samen met uw concurrent, staat een lauwe lead open om over een tijd opnieuw benaderd te worden?

Data Saleshelden koppelen met uw CRM-systeem

Zulke bedrijfs- en marktinformatie kan het verschil betekenen tussen een afgeketste deal of het begin van een partnerschap. We geven hier een praktijkvoorbeeld, waarbij een persoonlijk weetje het verschil heeft gemaakt. Een accountmanager van Saleshelden kwam tijdens het benaderen van een lead te weten dat deze medewerker recentelijk in zijn nieuwe functie was gestart. Deze informatie heeft hij vastgelegd en via de koppeling is een notitie in het CRM van de opdrachtgever geregistreerd. Hun verkoper heeft op basis van deze notitie een presentje meegenomen naar het salesgesprek. Zo’n persoonlijk gebaar wekt vertrouwen. Het kan net de doorslag geven bij het sluiten van een deal.

Bij het koppelen van de informatiestroom van Saleshelden richting uw CRM-systeem kunt u grofweg kiezen uit twee mogelijkheden.

Optie: status afgeronde leads

Dit is de optie waarvoor onze klanten meestal kiezen. Tijdens het benaderen geeft een lead aan wel of geen verdere interesse te hebben. Indien het een ‘ja’ is, wordt de lead doorgezet naar de betreffende accountmanager van uw organisatie die gaat zorgen voor de verdere opvolging en conversie. Het gaat om leads die duidelijke interesse hebben getoond en die ‘rijp zijn’ voor conversie. We zetten relevante informatie die naar boven is gekomen tijdens de touchpoints in onze systemen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat een lead geen interesse heeft. Ook dan registreren we zaken als:

  • bedrijf heeft tijdelijk geen budget;
  • staat voor nu niet op de agenda;
  • pakken het intern op;
  • het bedrijf blijkt te klein/groot voor een product of dienst;
  • werken al met de concurrent;
  • zien de toegevoegde waarde niet in;
  • hebben momenteel andere interne uitdagingen en prioriteiten.

Welke informatie onze opdrachtgevers precies willen ontvangen, hangt af van de aard van hun business. Vooraf bepalen we in een persoonlijk overleg welke informatie wordt vastgelegd. Dit is maatwerk en afhankelijk van de wensen van u als klant.

Optie 2: structureel up-to-date zijn

Elk klantcontact, al het mailverkeer, iedere terugbelactie, elk doorverbinden naar de juiste contactpersoon, aanvullende online research door Saleshelden, digitale kwalificatiecalls, wordt in de maandelijkse rapportages wel inzichtelijk gemaakt. Die ontvangt u dus altijd voor welke optie u ook kiest.

Het verschil met optie 1 is dat Saleshelden deze ‘dagelijkse’ en mogelijk minder interessante informatie over contacten nu standaard naar uw omgeving overzet. Zoals gezegd: maatwerk is mogelijk!