Saleshelden succesvol ingezet voor Nederlandse én Duitse markt

“Presenteren we onszelf op een beurs, of investeren we dit jaar eens in telemarketing?” Dat was de vraag die Sales Manager Tina Zwoferink van EuroMouldings zichzelf begin 2016 stelde. Het in Nijverdal gevestigde bedrijf EuroMouldings is gespecialiseerd in geblazen kunststof verpakkingen, denk aan flessen en jerrycans. Zwoferink vertelt: “Ik heb er toen voor gekozen om onze producten onder de aandacht te brengen via telemarketing, omdat dat veel gerichter afspraken oplevert dan wanneer je prospects op een grote beurs benadert. Het zorgt dus voor een hogere return on investment. Tenminste, dat is wat ik van andere bedrijven hoorde. Zelf had ik nog geen ervaring met telemarketing. Tot ik Saleshelden leerden kennen.”

Een schot in de roos

En dat bleek een schot in de roos. “Ik werd getipt door een zeer tevreden klant van Saleshelden, een relatie van ons. Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk en ik heb Guus Verbeek (eigenaar van Saleshelden, red.) dan ook meteen uitgenodigd voor een kennismaking. Er zijn nog wel twee andere partijen op gesprek geweest, maar ik dacht: áls ik dit traject inga, dan doe ik dat met Saleshelden. De visie van Guus op telemarketing en de manier hoe hij over het vak praat is uniek én werkt aanstekelijk. Niet voor niets pakt Saleshelden telemarketing heel anders aan dan andere partijen. Er wordt bijvoorbeeld niet gewerkt met standaard belprogramma’s. Het feit dat het een jong bedrijf is dat ook nog eens in de buurt zit, trok me over de streep.”

Screenen en afspraken inplannen

De eerste opdracht voor Saleshelden was het screenen van het gehele Nederlandse klantenbestand van EuroMouldings. “Denk aan: welke bedrijven bestaan nog, zijn ze nog geïnteresseerd in onze producten en zijn ze groot genoeg om een afspraak te maken?”, vertelt Zwoferink. “Het doel was enerzijds om ons klantenbestand op te schonen en anderzijds om meteen afspraken in te plannen. We hadden vooraf geen concrete doelen gesteld, maar er zijn veel afspraken uitkomen en ook de kwaliteit van de afspraken was goed. Kortom: we zijn erg tevreden over de resultaten.”

Kwalitatief hoogstaande afspraken

“Daarnaast heeft Saleshelden ons geholpen om de Duitse markt te benaderen. Daar werden uiteraard telemarketeers voor ingezet die zich meer dan prima konden redden met de Duitse taal”, vervolgt Zwoferink. “Tijdens deze campagne was het voornaamste doel om zoveel mogelijk kwalitatief hoogstaande afspraken bij beslissers in te plannen. Een concreet doel (namelijk ‘x aantal afspraken’) hebben we ook hierbij niet gesteld, maar de resultaten waren zeer naar onze tevredenheid. Het ging naar schatting om 300 adressen. Saleshelden nam ons dus veel werk uit handen, zodat wij ons volledig konden richten op de afspraken die uit de campagne volgden.”

“Aanrader voor iedereen die met telemarketing aan de slag wil gaan”

Zwoferink is erg te spreken over (de werkwijze van) Saleshelden. “Door een gedegen voorbereiding – ze willen je bedrijf en je producten écht leren kennen – en een unieke benadering van prospects worden goede resultaten behaald. En bovendien word je volledig ontzorgd. Dat gaat zelfs zo ver dat er een tekstschrijver werd ingeschakeld om een sterke introductiebrief te schrijven, die Saleshelden namens ons naar geïnteresseerde prospects kon sturen. Ja, Saleshelden is een prettige partij om mee samen te werken en een aanrader voor iedereen die met telemarketing aan de slag wil gaan.”

Saleshelden

8,7

10 0
45 Beoordelingen

         

© 2017 Saleshelden Moutlaan 20, 7523 MD Enschede 053 203 00 86

Neem contact op

© 2017 Saleshelden Moutlaan 20, 7523 MD Enschede 053 203 00 86

Neem contact op